A Preliminary Study on the Formation and Development of the Discourse of “Reflection” in Teacher Education: Focusing on teacher education policies and standards under NPM reforms in the United Kingdom and the United States
Bibliographic Information
- Other Title
-
- <研究論文>教師教育における「省察」言説の生成と展開に関する海外動向と予備的考察 : 英米のNPM 型改革下の教師教育政策・スタンダードに着目して
- 教師教育における「省察」言説の生成と展開に関する海外動向と予備的考察 : 英米のNPM型改革下の教師教育政策・スタンダードに着目して
- キョウシ キョウイク ニ オケル 「 セイサツ 」 ゲンセツ ノ セイセイ ト テンカイ ニ カンスル カイガイ ドウコウ ト ヨビテキ コウサツ : エイベイ ノ NPMガタ カイカク カ ノ キョウシ キョウイク セイサク ・ スタンダード ニ チャクモク シテ
Search this article
Description
本研究はJSPS科研費JP20H00633,JP20K02586,JP21K13520の助成を受けたものである。
Journal
-
- Bulletin of Institute of Education University of Tsukuba
-
Bulletin of Institute of Education University of Tsukuba 47 (1), 29-52, 2022-10
筑波大学人間系教育学域
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050294053660803584
-
- NII Book ID
- AN00148905
-
- HANDLE
- 2241/0002005262
-
- NDL BIB ID
- 032522565
-
- ISSN
- 03858979
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- KAKEN