- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ガイショク ノ コユウセイ ト インショクテン ノ マーケティング センリャク エノ シサ
- The Characteristics of Eating Out and Its Implications for Marketing Strategy of Eating Houses
Search this article
Description
外食市場の成熟化,中食の台頭などにより飲食店を取り巻く経営環境はますます厳しくなっている。また消費者の外食選択理由を検討してみると,中食・内食では提供しえない外食固有のベネフィットも極めて限定されている。こうした状況下で,飲食店が生き残るためには,効率化・差別化によって内食・中食に対する相対的優位性を確保するか,外食固有のベネフィットを求める特定のセグメントに特化し,内食・中食との競合を回避する必要があるが,いずれの場合もそこでの成長は容易ではない。むしろ,外食サービスを梃子にしたレジャー産業などへの多角化に成長機会があるだろう。
Journal
-
- 経済系 : 関東学院大学経済学会研究論集
-
経済系 : 関東学院大学経済学会研究論集 220 45-56, 2004-07
関東学院大学経済研究所
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050564287764602880
-
- NII Article ID
- 120006025336
-
- NII Book ID
- AN00302437
-
- ISSN
- 02870924
-
- NDL BIB ID
- 7096171
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles