インドネシアの小学校における伝統芸能を取り入れた防災教育の成功要因は何だったのか : 多文化共生・多世代共創のニアス島モデル

書誌事項

タイトル別名
  • Practice of Disaster Prevention Education Incorporating Traditional Performing Arts in Indonesian Elementary Schools and its Future Potential : Nias Island Model of Multicultural Coexistence and Multigenerational Co-creation\n\n
  • インドネシア ノ ショウガッコウ ニ オケル デントウ ゲイノウ オ トリイレタ ボウサイ キョウイク ノ セイコウ ヨウイン ワ ナン ダッタ ノ カ : タブンカ キョウセイ ・ タセダイ キョウソウ ノ ニアストウ モデル

この論文をさがす

抄録

application/pdf

In this paper, the practical activities of disaster prevention education for children incorporating traditional performing arts in Nias Island of Indonesia are analyzed and implemented. Based on this JICA project, the success method will be extracted and furthermore hopefully will be applied to other regions in Indonesia. Nias Island Model will be considered future possibilities of the disaster prevention education.

研究ノート/Note

収録刊行物

  • 和光経済

    和光経済 55 (2), 43-50, 2022-12

    和光大学社会経済研究所

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ