New Education Normalでの地域連携型未来創生モデルの開発・実践・研究 -SDGsの概念とディスラプティブなイノベーション力で展開する 地域連携型未来創生モデルのケーススタディ-

書誌事項

タイトル別名
  • Designing an Innovative and Agile PBL-Enhanced Social Entrepreneurship Program for University Students Collaborating with Local Stakeholders from the Glocal Perspective in the New Education Normal Paradigm
  • New Education Normal デ ノ チイキ レンケイガタ ミライソウセイ モデル ノ カイハツ ・ ジッセン ・ ケンキュウ : SDGs ノ ガイネン ト ディスラプティブ ナ イノベーションリョク デ テンカイ スル チイキ レンケイガタ ミライソウセイ モデル ノ ケース スタディ

この論文をさがす

抄録

本稿では、本学での大学・地域連携を通して未来人財を育成することを教育目標とするサービスラーニングに焦点を当てて、ニューノーマル下でAuthenticな学びとマインドセット(Academic Integrity)を担保する高等教育パラダイム構築の提言とニューエデュケーションノーマル下でアクティブラーニング・アジャイルなチームで展開するPBL型のアントレプレナーの領域での未来型の学びとパイロットケース(サービスラーニング)のショーケースとしての授業運営の報告、その授業でのアセスメントの提案をおこなう。

This paper focuses on the course series “Service Learning”, which aims to cultivate future human resources through university-regional collaboration. It is proposed that paradigm construction guarantees authentic learning in higher education in the post Pandemic era. A pilot case study is also reported in the realm of Service Learning in PBL-model entrepreneurship, making use of active learning in agile entrepreneurial teams. Further, authentic assessment strategies in such courses are also proposed.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ