書誌事項
- タイトル別名
-
- Detection Function of the Discrepancy between Teacher’s and Learners’ Understanding by Mapping of the Video Lecture and Kit-Build Concept Map Its and Practical Use
- エイゾウ コウギ ト キットビルド ガイネン マップ ノ タイオウ ズケ ニ ヨル キョウジュシャ ト ガクシュウシャ ノ リカイ ノ ズレ ノ ケンシュツ キノウ ノ カイハツ ト ジッセン リヨウ
この論文をさがす
説明
We developed a detection function of the discrepancy between understanding assumed by teacher and actual learners' understanding by mapping of the video lecture and Kit-Build concept map. By using this function, it is possible to promote learners to re-watch the video lecture. Furthermore the teacher can obtain useful information about understanding of learners in the class. In this paper, we describe not only the design and development of this function but also report practical use the system in university classes.
収録刊行物
-
- 教育システム情報学会研究報告
-
教育システム情報学会研究報告 30 (4), 25-32, 2015
教育システム情報学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050860454223590272
-
- NII論文ID
- 40020666808
-
- NII書誌ID
- AA11430186
-
- ISSN
- 13434527
-
- NDL書誌ID
- 026960460
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- journal article
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDLサーチ
- CiNii Articles
- OpenAIRE