斜面住宅地における勾配を考慮した徒歩移動に関する研究

書誌事項

タイトル別名
  • A Study of Pedestrian Transportation Concerning with Slopes in Hilly Residential Areas
  • シャメン ジュウタクチ ニ オケル コウバイ オ コウリョ シタ トホ イドウ ニ カンスル ケンキュウ

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抄録

Concerning with slopes in hilly residential areas' pedestrian transportation, it is closed up an existence of slopes and stairs. I assumed that feeling of resitance for slopes and stairs follows route-selection and used 'coverted length' instead of level length. I modelized converted length as it minimize the difference between answered route's converted route-length and the some OD's theoretical minimum converted route-length. Slopes and stairs have some effects for route-selection concerning with pedestrian transportation in hilly residential areas. But each parameters of converted length are different in researched towns.

収録刊行物

  • 都市計画論文集

    都市計画論文集 36 (0), 841-846, 2001

    公益社団法人 日本都市計画学会

被引用文献 (7)*注記

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参考文献 (9)*注記

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