モーションデータベースによる実時間モーション合成手法(<特集>エンタテインメントVR)

  • 川地 克明
    独立行政法人産業技術総合研究所デジタルヒューマン研究ラボ:CREST,科学技術振興事業団:NEDO,新エネルギー・産業技術総合開発機構
  • 鈴木 宏正
    東京大学大学院工学系研究科

書誌事項

タイトル別名
  • Realtime Motion Synthesis with Motion Database
  • モーションデータベースによる実時間モーション合成手法
  • モーション データベース ニ ヨル ジツジカン モーション ゴウセイ シュホウ

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説明

In this paper we present a method to synthesize virtual human motion in realtime computer graphics. In order to make a motion sequence, we prepare basic short motion segments and concatenate them with transformation for satisfying both internal and external constraints. We introduce a fast algorithm for motion transformation utilizing Spacetime Constraints with small amount of computation by restriction of external constraints and representation of motion segments with characteristic points.

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