書誌事項
- タイトル別名
-
- Realtime Motion Synthesis with Motion Database
- モーションデータベースによる実時間モーション合成手法
- モーション データベース ニ ヨル ジツジカン モーション ゴウセイ シュホウ
この論文をさがす
説明
In this paper we present a method to synthesize virtual human motion in realtime computer graphics. In order to make a motion sequence, we prepare basic short motion segments and concatenate them with transformation for satisfying both internal and external constraints. We introduce a fast algorithm for motion transformation utilizing Spacetime Constraints with small amount of computation by restriction of external constraints and representation of motion segments with characteristic points.
収録刊行物
-
- 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
-
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 7 (4), 453-458, 2002
特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001204464440192
-
- NII論文ID
- 110008746840
- 10014545831
-
- NII書誌ID
- AA11448578
-
- ISSN
- 24239593
- 1344011X
-
- NDL書誌ID
- 6430249
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可