ビデオ対話における映像精度の視線認識への影響 : 映像精度が高い程良い訳ではない(<特集>VR空間における心理学)
書誌事項
- タイトル別名
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- Relation between Video Resolution and Gaze Recognition in video communication : High accuracy is not necessarily good in video communication
- ビデオ対話における映像精度の視線認識への影響--映像精度が高い程良い訳ではない
- ビデオ タイワ ニ オケル エイゾウ セイド ノ シセン ニンシキ エ ノ エイキョウ エイゾウ セイド ガ タカイ ホド ヨイ ワケ デワ ナイ
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説明
In conventional video communications, gaze direction is not sent correctly and there is not proper eye contact usually. Most studies have tried to simulate it to real world. In this paper we propose a new approach of this problem. Creating the "ambiguously interpretative zone" of the gaze information, and presenting other information that helps to recognize whom the speaker looked at, listeners can select a correct gaze direction from the video image. Experimental result shows that the ambiguously interpretative zone can be created by controlling the video resolution.
収録刊行物
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- 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
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日本バーチャルリアリティ学会論文誌 6 (1), 11-17, 2001
特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001204465121792
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- NII論文ID
- 110008746743
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- NII書誌ID
- AA11448578
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- ISSN
- 24239593
- 1344011X
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- HANDLE
- 2241/00135911
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- NDL書誌ID
- 5756713
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可