-
- 杉山 淳一
- 信州大学工学系研究科
書誌事項
- タイトル別名
-
- THE PRESENT CONDITION OF e-SPORT CULTURE AND ITS FUTURE
- e Sports ブンカ ノ ゲンジョウ ト ショウライセイ ニ ツイテ コンピューターゲームコミュニティ ノ アタラシイ ホウコウセイ
- コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性
この論文をさがす
説明
On-line battle games reached a new stage. It is the movement of making a computer game sublimate for “sport”. It is called electronic sport, e -Sports. The leading parts of e -Sports are not a game manufacturer but players. Manufacturers don't have the initiative, but it is the age when a users' community chooses a game. e-Sport develops in America, Europe, South Korea, Taiwan. Even Japan may be so. It may influence not only a market but also culture, education, international relations.
収録刊行物
-
- 感性工学研究論文集
-
感性工学研究論文集 5 (3), 3-10, 2005
日本感性工学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001204488585600
-
- NII論文ID
- 130001755932
-
- NII書誌ID
- AA12117678
-
- ISSN
- 1884524X
- 13461958
-
- NDL書誌ID
- 7770195
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可