e‐Sports文化の現状と将来性について  コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性

書誌事項

タイトル別名
  • THE PRESENT CONDITION OF e-SPORT CULTURE AND ITS FUTURE
  • e Sports ブンカ ノ ゲンジョウ ト ショウライセイ ニ ツイテ コンピューターゲームコミュニティ ノ アタラシイ ホウコウセイ
  • コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性

この論文をさがす

説明

On-line battle games reached a new stage. It is the movement of making a computer game sublimate for “sport”. It is called electronic sport, e -Sports. The leading parts of e -Sports are not a game manufacturer but players. Manufacturers don't have the initiative, but it is the age when a users' community chooses a game. e-Sport develops in America, Europe, South Korea, Taiwan. Even Japan may be so. It may influence not only a market but also culture, education, international relations.

収録刊行物

被引用文献 (2)*注記

もっと見る

キーワード

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ