思考支援ツールを使った学生自身によるプロジェクト活動の自己評価

  • 桐山 聰
    徳島大学大学院ソシオテクノサイエンス研究部
  • 英 崇夫
    徳島大学大学院ソシオテクノサイエンス研究部

書誌事項

タイトル別名
  • The Self-Evaluation of the Project Activities by the Student Using an Assistant Tool for Thinking

この論文をさがす

説明

In the Center for Innovation and Creativity Development of the University of Tokushima, we have regarded the training to make plans as an important educational subject for young people, and we have taken measures. In advance of the last presentation of student-projects, we realized the idea of an assistant tool for thinking, and we made students analyze and evaluate their own project activities by using the tool. Moreover, the trial which pulls out an effective question from an audience was performed by applying the tool and by using a graphical presentation form. The Students estimated both trials as useful methods.

収録刊行物

  • 工学教育

    工学教育 55 (4), 70-74, 2007

    公益社団法人 日本工学教育協会

被引用文献 (4)*注記

もっと見る

参考文献 (4)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390001204494383616
  • NII論文ID
    10019802154
  • NII書誌ID
    AN10486063
  • DOI
    10.4307/jsee.55.4_70
  • ISSN
    18810764
    13412167
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

問題の指摘

ページトップへ