インターナル・マーケティングの要領が理想追求型QCストーリーとして詳細化された経緯

  • 加藤 雄一郎
    名古屋工業大学 大学院 工学研究科 産業戦略工学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • How the IM has been refined as an Ideal-Seeking Type QC Story
  • 事業の高付加価値化に向けた新たな思考技術の確立と組織マネジメントの在り方 インターナル・マーケティングの要領が理想追求型QCストーリーとして詳細化された経緯
  • ジギョウ ノ コウフカ カチカ ニ ムケタ アラタ ナ シコウ ギジュツ ノ カクリツ ト ソシキ マネジメント ノ アリカタ インターナル ・ マーケティング ノ ヨウリョウ ガ リソウ ツイキュウガタ QC ストーリー ト シテ ショウサイカ サレタ ケイイ

この論文をさがす

抄録

Ideal-seeking type QC story is based on the procedure of internal-marketing that was introduced in the previous article. The previous B2B case has been investigated on the basis of a four-step outline of internal-marketing initially. However, in fact, it could not be considered in theory as expected. So, this article presents that "how the IM has been refined as an ideal-seeking type QC story".

収録刊行物

  • 品質

    品質 45 (1), 30-34, 2015

    一般社団法人 日本品質管理学会

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ