教員空間の改変からみた中学校職員室に関する考察

  • 藤原 直子
    九州大学大学院人間環境学研究院 学術協力研究員・人環博
  • 竹下 輝和
    九州大学大学院人間環境学研究院 教授・工博

書誌事項

タイトル別名
  • A STUDY ON THE TEACHERS' ROOM IN JUNIOR-HIGH-SCHOOL BUILDINGS FROM THE VIEW POINT OF SPACE ALTERATION OF TEACHERS-SPACE
  • キョウイン クウカン ノ カイヘン カラ ミタ チュウガッコウ ショクインシツ ニ カンスル コウサツ

この論文をさがす

説明

In this study we analyzed alteration of teachers-space of junior-high-school, where they have changed from departmentalized classroom system to special classroom system, and got some insights of the teachers' room. Since it is essential for teachers of the same school year to have much communication and cooperation for student guidance, teachers' working space should not be separated. The teachers' room must be arranged to enable them to discuss or to hold meetings freely, regardless of the school scale or the school management method. Besides, if all members are sets, it is best from overall viewpoint of the school management.

収録刊行物

参考文献 (1)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ