オープンプラン小学校の教師と研究者の連携による学習環境づくりの実践と方法

書誌事項

タイトル別名
  • PRACTICE AND METHOD OF LEARNING ENVIRONMENT CREATION BY COLLABORATION WITH TEACHERS AND RESEARCHERS OF THE OPEN-PLAN ELEMENTARY SCHOOL
  • オープンプラン小学校の教師と研究者の連携による学習環境づくりの実践と方法 : 美浜打瀬小学校でのとりくみ(その1)
  • オープンプラン ショウガッコウ ノ キョウシ ト ケンキュウシャ ノ レンケイ ニ ヨル ガクシュウ カンキョウズクリ ノ ジッセン ト ホウホウ : ミハマ ダ セ ショウガッコウ デ ノ トリクミ(ソノ 1)
  • 美浜打瀬小学校でのとりくみ(その1)
  • Case study in Mihama Utase Elementary School (PART1)

この論文をさがす

説明

Workshop on learning space has been done for the teachers of Mihama Utase Elementary School (open-plan elementary school). As a result, teachers have found that the method of using learning space is diverse.Through the practice of learning, open plan type learning environment was confirmed that it is possible to perform teaching of utilizing its characteristics. In order to realize the maximum benefits of the open-plan, all classrooms in the same grade have to share the same learning space.

収録刊行物

参考文献 (1)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ