Case Study of Teachers' Purpose, Frequency and Timing of ICT Use in Primary Class in UK

  • TAKAHASHI Jun
    Faculty of Human Development, University of Toyama
  • SMITH Dave
    Havering Inspection and Advisory Services
  • NONAKA Yoichi
    Faculty of Education and Human Sciences, Yokohama National University
  • HORITA Tatsuya
    Division of Teacher Profession, Graduate School of Education Tamagawa University

Bibliographic Information

Other Title
  • 英国の小学校の授業過程におけるICT活用の目的・頻度・タイミングに関する事例調査
  • エイコク ノ ショウガッコウ ノ ジュギョウ カテイ ニ オケル ICT カツヨウ ノ モクテキ ・ ヒンド ・ タイミング ニ カンスル ジレイ チョウサ

Search this article

Abstract

英国において,日常的にICTを活用している小学校教員の国語と算数の授業過程におけるICT活用の目的・頻度・タイミングを調査した.その結果,1)教員のICT活用の目的は,一般的な授業過程における目的と類似し,2)一授業におけるICT活用の回数は3,5回,一回のICT活用の時間の平均は9.6分であり,3)授業の前半の15分と,後半の5分は,70%を超えた授業でICT活用が行われ,4)授業過程の前半ではPCが,後半にはVisualizer(実物投影機)がIWB(電子黒板)と組み合わされて活用されることが多い等が明らかとなった.

Journal

Citations (1)*help

See more

References(6)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top