インターネット時代の音楽著作権と収益モデルの検討

書誌事項

タイトル別名
  • Copyright and Business Models of Music in the Era of the Internet
  • インターネット ジダイ ノ オンガク チョサクケン ト シュウエキ モデル ノ ケントウ ヨワイ チョサクケン ノ オンガク ジョウホウザイ ノ シュウエキ モデル オ メグッテ
  • Possibilities of Weaker Copyright
  • 『弱い著作権』の音楽情報財の収益モデルを巡って

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抄録

The purpose of this paper is to suggest a business model suitable for the era of the Internet. For this, we examine the possibilities of distributing free music protected by weaker copyright, which accords moral rights priority over property rights. As a result, we testify that weaker copyright has promotional effects because information is easily and widely distributed among people, and it is possible to make profits with supplementing goods such as live concert tickets.

収録刊行物

  • 文化経済学

    文化経済学 4 (4), 43-56, 2005

    文化経済学会〈日本〉

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