- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 解釈レベル理論とマーケティング
- ヘンシュウ ゼンキ カイシャク レベル リロン ト マーケティング : カイシャク レベル リロン ノ モデルカ
- ─ 解釈レベル理論のモデル化 ─
Search this article
Description
近年,社会心理学,消費者行動学で展開されている解釈レベル理論(阿部 2009, Trope et al. 2007)は,消費者行動学の研究にも広がりつつある(Hamilton and Thompson 2007, Kim et al. 2008)。マーケティング・リサーチの手法に応用した本誌の竹内・星野(2015)のように,今後は実務のマーケティングでも重要な役割を果たすと考えられる。解釈レベル理論の適用を促進する上で,特にマーケティング・サイエンスの観点から有用な拡張が理論のモデル化であろう。プロスペクト理論における価値関数や確率加重関数のように,モデルを用いることは消費者行動分析のフレームワークとして大変,有益である。ここではモデル化の一つの試みとして,割引解釈レベルモデル(阿部ら 2015)を紹介する。
Journal
-
- Journal of Marketing Science
-
Journal of Marketing Science 23 (1), 1-9, 2015
Japan Institute of Marketing Science
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205502716672
-
- NII Article ID
- 130005093508
-
- NII Book ID
- AN00390434
-
- ISSN
- 21878315
- 21874220
-
- NDL BIB ID
- 026635730
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- journal article
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed