-
- Iwazaki Kumiko
- 金城学院大学 国際情報学部
-
- Endo Mamoru
- 中京大学 工学部
-
- Naka Takatoshi
- 中京大学 工学部
-
- Mouri Katsuhiro
- 名古屋市科学館 学芸課天文係
-
- Yasuda Takami
- 名古屋大学 大学院情報科学研究科
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 博物館と連携したワークショップの可能性
- 博物館と連携したワークショップの可能性 : 金環日食のワークショップの企画と実践
- ハクブツカン ト レンケイ シタ ワークショップ ノ カノウセイ : キンカン ニッショク ノ ワークショップ ノ キカク ト ジッセン
- workshop plan and practice on annular solar eclipses
- ―金環日食のワークショップの企画と実践―
Search this article
Abstract
In recent years, education has attracted attention as one of the four major functions of a museum. At many museums, workshops and teaching material development already effectively contribute to education. In this study, we focus on how a museum, universities, and a private company collaboratively developed tablet teaching materials for the annular solar eclipse of May 21th, 2012.We held workshops with approximately 300 children in eight places. We consider education through museums and focus on the following:(1)development of teaching materials and workshop design in cooperation with several organizations,(2)learning motivation,(3)design of participation workshops that exploit tablet teaching materials.
Journal
-
- Computer & Education
-
Computer & Education 35 (0), 87-92, 2013
CIEC
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205745356416
-
- NII Article ID
- 130004684505
-
- NII Book ID
- AA11252984
-
- ISSN
- 21886962
- 21862168
-
- NDL BIB ID
- 025057394
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed