-
- 野村 純
- 千葉大学教育学部
-
- 吉田 恭子
- 足立区立谷中中学校
-
- 山野 芳昭
- 千葉大学教育学部
-
- 山下 修一
- 千葉大学教育学部
-
- 鶴岡 義彦
- 千葉大学教育学部
-
- 藤田 剛志
- 千葉大学教育学部
-
- 小宮山 伴与志
- 千葉大学教育学部
-
- 大嶌 竜午
- 千葉大学教育学部
-
- アシャディアント サプト
- 千葉大学教育学部
-
- 馬場 智子
- 岩手大学教育学部
-
- 飯塚 正明
- 千葉大学教育学部
-
- 板倉 嘉哉
- 千葉大学教育学部
-
- 加藤 徹也
- 千葉大学教育学部
-
- 木下 龍
- 千葉大学教育学部
-
- 下永田 修二
- 千葉大学教育学部
-
- 白川 健
- 千葉大学教育学部
-
- 杉田 克生
- 千葉大学教育学部
-
- 高木 啓
- 千葉大学教育学部
-
- 辻 耕治
- 千葉大学教育学部
-
- 林 英子
- 千葉大学教育学部
-
- ホーン ベヴァリー
- 千葉大学教育学部
-
- 大和 政秀
- 千葉大学教育学部
-
- 米田 千恵
- 千葉大学教育学部
書誌事項
- タイトル別名
-
- Analysis of the Effects of a Science Teacher Internship Abroad on University Students
- アクティブ ・ ラーニング オ シュタイ ト スル カイガイ キョウイク インターンシッププログラム ノ カイハツ ト ヒョウカ : チバ ダイガク ツインクルプログラム ジュコウシャ ノ ジュギョウカン ノ ブンセキ
この論文をさがす
説明
<p>The TWINCLE program is a teacher internship program which aims to enhance mutual understanding of foreign cultures and to develop students’ ability to succeed in overseas internships. In this study, reports written by students who participated in the program were analyzed by a text mining method to evaluate the changes in their ideas about the development and practice of the teaching materials. The results indicate that the students’ attitudes towards science classes changed from ‘simple lecture oriented classes’ to ‘problem-solving learning oriented classes’. Therefore, participating in the TWINCLE program is an effective way to change the students’ image of the science class.</p>
収録刊行物
-
- 科学教育研究
-
科学教育研究 41 (2), 141-149, 2017
一般社団法人 日本科学教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205750297344
-
- NII論文ID
- 130005775734
-
- NII書誌ID
- AN00036978
-
- ISSN
- 21885338
- 03864553
-
- NDL書誌ID
- 028361014
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可