アクティブ・ラーニングを主体とする海外教育インターンシッププログラムの開発と評価―千葉大学ツインクルプログラム受講者の授業観の分析―

DOI Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Analysis of the Effects of a Science Teacher Internship Abroad on University Students
  • アクティブ ・ ラーニング オ シュタイ ト スル カイガイ キョウイク インターンシッププログラム ノ カイハツ ト ヒョウカ : チバ ダイガク ツインクルプログラム ジュコウシャ ノ ジュギョウカン ノ ブンセキ

この論文をさがす

説明

<p>The TWINCLE program is a teacher internship program which aims to enhance mutual understanding of foreign cultures and to develop students’ ability to succeed in overseas internships. In this study, reports written by students who participated in the program were analyzed by a text mining method to evaluate the changes in their ideas about the development and practice of the teaching materials. The results indicate that the students’ attitudes towards science classes changed from ‘simple lecture oriented classes’ to ‘problem-solving learning oriented classes’. Therefore, participating in the TWINCLE program is an effective way to change the students’ image of the science class.</p>

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 41 (2), 141-149, 2017

    一般社団法人 日本科学教育学会

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ