-
- 山縣 毅
- 駒澤大学自然科学教室
書誌事項
- タイトル別名
-
- The significance of interdisciplinary environmental studies on liberal arts in universities : based on questionnaire results from students
- ダイガク ノ キョウヨウ カモク ト シテ ノ カンキョウ キョウイク ニ オケル ガクサイテキ キョウイク ノ ジュウヨウセイ ジュコウセイ エ ノ アンケート チョウサ ニ ヨル コウカテキ ナ カンキョウ キョウイク カリキュラム ノ ケントウ
この論文をさがす
説明
Two kinds of programs were prepared to teach undergraduate students about the relationship between the global environment, society and environmental conservation. One was an interdisciplinary program explaining the environment from the viewpoint of natural and social sciences. The other was related only to natural sciences. Results from a questionnaire given to the students after the lectures indicated that the former is more effective than the latter in providing students with an understanding of the relationship between the global environment and society. Furthermore, more students in the interdisciplinary program answered that they would place environmental conservation above personal convenience.
収録刊行物
-
- 科学教育研究
-
科学教育研究 28 (3), 176-187, 2004
一般社団法人 日本科学教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205751578368
-
- NII論文ID
- 110002705960
-
- NII書誌ID
- AN00036978
-
- ISSN
- 21885338
- 03864553
-
- NDL書誌ID
- 7089867
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可