A Preliminary Research on the Concept Frame of Media Competency in Germany. : A Focus on Concept of "Medienkompetenz"(<Special Issue>Media Literacy Education-Perspectives)

DOI

Bibliographic Information

Other Title
  • ドイツにおけるメディア・リテラシー教育の枠組みに関する予備的研究 : メディア・コンピテンツ概念の分析を中心に(<特集>メディア・リテラシー教育の現状と課題)
  • ドイツにおけるメディア・リテラシー教育の枠組みに関する予備的研究--メディア・コンピテンツ概念の分析を中心に
  • ドイツ ニ オケル メディア リテラシー キョウイク ノ ワクグミ ニ カンスル ヨビテキ ケンキュウ メディア コンピテンツ ガイネン ノ ブンセキ オ チュウシン ニ

Search this article

Abstract

The media pedagogy in Germany analyzes the social communication that uses media. It tries to promote the competency of media communications in the contemporary society to the child, the young person, and the adult. The media pedagogy in Germany pays attention to Media Competency as key concept now. This concept is variously defined by the media pedagogies of Germany. In this paper, the concept frame of media Competency is clarified through the analysis of various definitions. This paper aims to identify another concept that develops the media literacy education in Japan more and more.

Journal

Details

  • CRID
    1390001205835403392
  • NII Article ID
    110009780542
  • NII Book ID
    AA11144471
  • DOI
    10.24458/jaems.11.2_17
  • ISSN
    24242527
    13409352
  • NDL BIB ID
    7966039
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
    • NDL
    • CiNii Articles
  • Abstract License Flag
    Disallowed

Report a problem

Back to top