-
- 福田 収一
- スタンフォード大
書誌事項
- タイトル別名
-
- 1314 Design Education at Stanford and MIT : Their Differences and Similarities
説明
Differences and similarities in design learning at Stanford and MIT are described in contrast with Japanese design education. What greatly differentiates Stanford and MIT is Stanford is more network oriented while MIT is more tree-oriented. But both are based upon very pragmatic learning style and are pursuing design in the Open World. Japanese design education still remains in the Closed World.
収録刊行物
-
- 設計工学・システム部門講演会講演論文集
-
設計工学・システム部門講演会講演論文集 2012.22 (0), _1314-1_-_1314-7_, 2012
一般社団法人 日本機械学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205891301504
-
- NII論文ID
- 110009920728
-
- ISSN
- 24243078
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可