オンライン教材によるGIS実習の学習効果を高める要因の分析とそれに基づく授業改善

書誌事項

タイトル別名
  • Analysis of the factors enhancing GIS online learning and improvements based on the analysis-Subtitle
  • オンライン キョウザイ ニ ヨル GIS ジッシュウ ノ ガクシュウ コウカ オ タカメル ヨウイン ノ ブンセキ ト ソレニ モトズク ジュギョウ カイゼン

この論文をさがす

抄録

<p>We analyze characteristics of the learners who improved their ability of operating GIS by taking the GIS practical training class using online learning materials. These characteristics are: 1) short experience in GIS, 2) lack of confidence in the operation of computers and GIS software, 3) difficulty in asking questions to other students, 4) looking forward to using online learning materials, 5) well-balanced number of accesses per a week, 6) long access time. To improve the class, we need to: a) add more explanations of GIS basics, important details and full pictures in the explanation, b) revise the volume and the presentation in the explanations, c) add explanations for GIS experienced learners, d) set assignments considering proper frequencies.</p>

収録刊行物

  • GIS‐理論と応用

    GIS‐理論と応用 18 (1), 29-38, 2010-06-30

    一般社団法人 地理情報システム学会

被引用文献 (2)*注記

もっと見る

参考文献 (9)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ