書誌事項
- タイトル別名
-
- Survey for teachers about picture book that convey the significance of class activities (1)
- ガッキュウ カツドウ ノ ヨサ ヤ ススメカタ オ ツタエル エホン カイハツ(1)マナブ カンキョウ オ ソウゾウ スル キョウシ オ タイショウ ト シタ シツモンシ チョウサ
この論文をさがす
説明
This study examined the usefulness of picture book that convey the significance of class activities for teachers. From the results, the developed picture book is (1) the teacher feels that the child may lead to the understanding of the consensus building process and the meaning of cooperation, and (2) teachers feel that it is particularly useful for third and fourth graders, but also for other grades., and (3)it was shown that many teachers considered using it for future practice and found it useful as a tool for learning teachers' guidance and advice.These results suggested a certain usefulness of it.
収録刊行物
-
- 学校教育実践学研究
-
学校教育実践学研究 27 153-160, 2021-03-19
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009224799589888
-
- NII論文ID
- 120007002506
-
- NII書誌ID
- AN10491493
-
- DOI
- 10.15027/50625
-
- NDL書誌ID
- 032314042
-
- ISSN
- 1341111X
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可