書誌事項
- タイトル別名
-
- A Japanese History lesson for understanding diversity
- タヨウセイ リカイ オ メザシタ ニホンシ ジュギョウ カイハツ : タンゲン 「 マンシュウ ジヘンキ ニ オケル シンブン ノ ロンチョウ ヘンカ ト ジャーナリズムロン 」 ノ バアイ
この論文をさがす
抄録
This study proposes the Japanese history lesson aiming for promoting deeper understanding diversity because the previous studies in relation to historical inquiry in Japan did not mention about connection with diversity. After conducting the lessons, we found that students mentioned the differences of people’s value between past and present based on the social structure and notions. At the end of study we suggested the reform of history education have more possibilities to develop democratic citizenship.
収録刊行物
-
- 学校教育実践学研究
-
学校教育実践学研究 26 21-28, 2020-03-20
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009224859728128
-
- NII論文ID
- 120006841717
-
- NII書誌ID
- AN10491493
-
- DOI
- 10.15027/49111
-
- NDL書誌ID
- 030682117
-
- ISSN
- 1341111X
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可