多様性理解をめざした日本史授業開発 : 単元「満州事変期における新聞の論調変化とジャーナリズム論」の場合

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • A Japanese History lesson for understanding diversity
  • タヨウセイ リカイ オ メザシタ ニホンシ ジュギョウ カイハツ : タンゲン 「 マンシュウ ジヘンキ ニ オケル シンブン ノ ロンチョウ ヘンカ ト ジャーナリズムロン 」 ノ バアイ

この論文をさがす

抄録

This study proposes the Japanese history lesson aiming for promoting deeper understanding diversity because the previous studies in relation to historical inquiry in Japan did not mention about connection with diversity. After conducting the lessons, we found that students mentioned the differences of people’s value between past and present based on the social structure and notions. At the end of study we suggested the reform of history education have more possibilities to develop democratic citizenship.

収録刊行物

  • 学校教育実践学研究

    学校教育実践学研究 26 21-28, 2020-03-20

    広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ