書誌事項
- タイトル別名
-
- Contextualizing the Neurolinguistic Approach in Japanese universities
- ANLの日本の大学への文脈化 : 日本の教育文化の観点から見たANL導入の可能性
- ANL ノ ニホン ノ ダイガク エ ノ ブンミャクカ : ニホン ノ キョウイク ブンカ ノ カンテン カラ ミタ ANL ドウニュウ ノ カノウセイ
- Examining its introduction in terms of Japanese educative culture
- 日本の教育文化の観点から見たANL導入の可能性
この論文をさがす
抄録
The Neurolinguistic Approach (NLA) to second/foreign language (L2/FL), also known as Intensive French, is widely implemented in Canada. Since 2009, another adaptation has been implanted in China, the education culture of which bears more similarity to that of Japan. This article examines the most effective application of NLA in Japanese universities, considering the Japanese educational culture.
収録刊行物
-
- 国際言語文化学会日本学研究
-
国際言語文化学会日本学研究 2 (2), 53-67, 2017
学校法人 京都外国語大学国際言語文化学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390009371640750720
-
- NII論文ID
- 130008143983
-
- NII書誌ID
- AA12918269
-
- ISSN
- 24240478
- 2424046X
-
- NDL書誌ID
- 028834725
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可