書誌事項
- タイトル別名
-
- Educational Method to Deepen the Understanding of Health Promotion in Adult Nursing Science Outline (The first report) From families' response to students' health guidance
- セイジン カンゴガク ガイロン ニ オイテ ヘルスプロモーション ノ リカイ オ フカメル キョウイク ホウホウ(ダイ1ポウ)ガクセイ ガ イッタ ケンコウ シドウ ニ タイスル カゾク ノ ハンノウ カラ
この論文をさがす
説明
成人看護学概論の授業において,ヘルスプロモーションの理解に関する教育方法とその効果を分析した。学生が学びまとめた「生活習慣病の予防対策」資料を両親に渡し,健康指導として実施した。その指導に対する家族からの反応を内容分析した結果,家族が行動変容を起こすためのプロセスが明らかになり,学生のヘルスプロモーションへの認識を深めることにつながることが分かった。 In the class of adult nursing science outline, we analyzed the educational method and its effect on the understanding of health promotion. The students gave their parents the materials of "lifestyle-related diseases prevention" that they compiled, and conducted health guidance. The families wrote their impressions of the guidance and we analyzed the content of the written description. As a result, this study clarified the process that causes family's behavior modification, and suggested the lesson could be effective as the educational method to deepen students' understanding of health promotion.
収録刊行物
-
- 新見公立大学紀要
-
新見公立大学紀要 32 1-6, 2011
新見公立大学
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390010292556111488
-
- NII論文ID
- 120005610805
-
- NII書誌ID
- AA12515681
-
- ISSN
- 21858489
-
- NDL書誌ID
- 023608677
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可