この論文をさがす
抄録
司書養成課程の教育の「情報資源組織法」科目には,学習者のチベーションが下がる傾向が見られるという課題がある。この課題を解決するために,演習授業に「現実世界のタスク」の導入を試みた。本稿では,心理学分野におけるモチベーション理論と「現実世界のタスク」導入の可能性を概観した上で,「現実世界のタスク」を導入して行った分類法演習の授業の結果を報告する。
The “Organization of Information Resource” subject of the librarian training course exhibits the problem of learners' motivation tending to decrease. To solve this issue, we attempt to introduce “real-world tasks” to the exercise class. In this study, we explain the motivation theory in psychology and the possibility of introducing “real-world tasks,” and further report the results of conducting a classification exercise class using “real-world tasks.”
収録刊行物
-
- 実践女子大学短期大学部紀要 = Jissen Women’s Junior College Review
-
実践女子大学短期大学部紀要 = Jissen Women’s Junior College Review 43 85-93, 2022-03-10
実践女子大学
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390010292674330496
-
- NII書誌ID
- AA12721413
-
- ISSN
- 24344583
-
- Web Site
- http://id.nii.ac.jp/1157/00002261/
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB