Why Should We Discuss “Aims of Education” From the Standpoint of “Relationship”? Focus on the Two Historical Thoughts Suggested by Theories of the “Caring” and Progressive Education
-
- 尾崎 博美
- Toyo Eiwa Jogakuin
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 「教育目的」を「関係性」から問うことの意義―「ケアリング」論と進歩主義教育が示唆する2つの系譜の検討―(フォーラム1報告論文)
- 「教育目的」を「関係性」から問うことの意義 : 「ケアリング」論と進歩主義教育が示唆する2つの系譜の検討
- 「 キョウイク モクテキ 」 オ 「 カンケイセイ 」 カラ トウ コト ノ イギ : 「 ケアリング 」 ロン ト シンポ シュギ キョウイク ガ シサ スル 2ツ ノ ケイフ ノ ケントウ
Search this article
Journal
-
- Forum on Modern Education
-
Forum on Modern Education 30 (0), 1-, 2021-09-11
History of Educational Thought Society
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390012003754841472
-
- NII Article ID
- 40022707857
-
- NII Book ID
- AN10576381
-
- ISSN
- 24238570
- 09196560
-
- NDL BIB ID
- 031735738
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles