Why Should We Discuss “Aims of Education” From the Standpoint of “Relationship”? Focus on the Two Historical Thoughts Suggested by Theories of the “Caring” and Progressive Education

Bibliographic Information

Other Title
  • 「教育目的」を「関係性」から問うことの意義―「ケアリング」論と進歩主義教育が示唆する2つの系譜の検討―(フォーラム1報告論文)
  • 「教育目的」を「関係性」から問うことの意義 : 「ケアリング」論と進歩主義教育が示唆する2つの系譜の検討
  • 「 キョウイク モクテキ 」 オ 「 カンケイセイ 」 カラ トウ コト ノ イギ : 「 ケアリング 」 ロン ト シンポ シュギ キョウイク ガ シサ スル 2ツ ノ ケイフ ノ ケントウ

Search this article

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top