書誌事項
- タイトル別名
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- Improvement of Fuel Consumption of Turbo Charged Diesel Engine Fueled with DME
- DME カキュウエンジン ノ ネンピ カイゼン ニ カンスル ケンキュウ : アッシュクヒ,ネンショウシツケイジョウ オヨビ ノズルフンコウケイ ノ エイキョウ
- -Influence of Compression Ratio, Chamber Shape and Diameter of Nozzle Hole-
- -圧縮比,燃焼室形状およびノズル噴孔径の影響-
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抄録
It was shown that the trade-off of NOx and CO2 emission from diesel engine fueled with DME is improved by setting an EGR system to Low Pressure Loop by past researches. In this paper, for the further low fuel consumption and emission of DME diesel engine, the influences of change of compression ratio, nozzle diameter and chamber shape on engine performance and emission characteristics were investigated.
収録刊行物
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- 自動車技術会論文集
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自動車技術会論文集 43 (5), 1015-1020, 2012
公益社団法人 自動車技術会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679591150720
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- NII論文ID
- 130004515864
- 40019456370
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- NII書誌ID
- AN00105913
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- ISSN
- 18830811
- 02878321
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- NDL書誌ID
- 024026922
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可