ポテンシャル型アクセシビリティに基づく交通利便性評価指標群とその地方都市への適用

DOI
  • 加知 範康
    名古屋大学大学院環境学研究科都市環境学専攻
  • 岑貴 志
    名古屋大学大学院環境学研究科都市環境学専攻
  • 加藤 博和
    名古屋大学大学院環境学研究科都市環境学専攻
  • 大島 茂
    三井不動産ビルマネジメント株式会社
  • 林 良嗣
    名古屋大学大学院環境学研究科都市環境学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • Accessibility Evaluation Indicator System based on Potential-type Accessibility Index

抄録

On the question of understanding the convenience of access to major intra-urban facilities, this paper suggests a framework for evaluating the passenger car and the public transport accessibility separately, based on four different indicators:“Spatial Distribution of Accessibility”, “Average Accessibility”, “Weighted Average Accessibility”, and “Gini Coefficient for Accessibility”. The framework is applied and each of the indicators is calculated for the study area, Iida city (Nagano Prefecture). The results demonstrate that the four-indicator framework is a useful tool for evaluating accessibility change by public transport improvements, and a “compact city policy”.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390282679614410368
  • NII論文ID
    130004039511
  • DOI
    10.2208/journalip.23.675
  • ISSN
    18848303
    09134034
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

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