速度抑制と通行区分誘導を目的とした自転車用ハンプの開発

DOI
  • 山中 英生
    徳島大学大学院ソシオテクノサイエンス研究部
  • 滑川 達
    徳島大学大学院ソシオテクノサイエンス研究部
  • 大下 剛
    徳島大学大学院建設創造システム工学コース

書誌事項

タイトル別名
  • Development of Bicycle Hump for cycling speed reduction and separation from pedestrians

抄録

In this Paper, aiming at developing the road surface devices which have effect on speed reduction and behavior to be separated from pedestrians, by using bicycles' and wheel-chairs' characteristics for the road surface vibration. Small size rubber humps are investigated from the viewpoints of sense of users that is pedestrians, cyclists and wheel-chair users. By analyzing vibration characteristic of various kinds of humps with different their intervals, The author found appropriate shape and interval of humps for the purpose of cycling speed reduction and separation from pedestrians.

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詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390282679615218304
  • NII論文ID
    130003840395
  • DOI
    10.2208/journalip.24.813
  • ISSN
    18848303
    09134034
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
    • KAKEN
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

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