書誌事項
- タイトル別名
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- Slip Ratio Estimation and Regenerative Brake Control for Decelerating Electric Vehicles without Detection of Vehicle Velocity and Acceleration
- シャタイ ソクド ト カソクド ケンシュツ フヨウ ナ デンキ ジドウシャ ノ ゲンソクジ ニ オケル スリップリツ スイテイ ト カイセイ ブレーキ セイギョ
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説明
In slip ratio control systems, it is necessary to detect the vehicle velocity in order to obtain the slip ratio. However, it is very difficult to measure this velocity directly. We have proposed slip ratio estimation and control methods that do not require the vehicle velocity with acceleration. In this paper, the slip ratio estimation and control methods are proposed without detecting the vehicle velocity and acceleration when it is decelerating. We carried out simulations and experiments by using an electric vehicle to verify the effectiveness of the proposed method.
収録刊行物
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- 電気学会論文誌D(産業応用部門誌)
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電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 130 (4), 512-517, 2010
一般社団法人 電気学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679633981696
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- NII論文ID
- 10026230337
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- NII書誌ID
- AN10012320
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- BIBCODE
- 2010IJTIA.130..512S
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- ISSN
- 13488163
- 09136339
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- NDL書誌ID
- 10649658
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- journal article
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
- OpenAIRE
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可