建物区分所有による複合形態と複合の経緯 : 学校と地域施設の複合化に関する研究 その1

  • 屋敷 和佳
    国立教育研究所教育政策研究部:東京工業大学文教施設研究開発センター
  • 谷口 汎邦
    武蔵工業大学工学部建築学科
  • 山口 勝巳
    東京工業大学文教施設研究開発センター

書誌事項

タイトル別名
  • A STUDY ON TYPES OF SCHOOL-COMMUNITY OWNED BUILDING : Studies of planning on school-community complex
  • 建物区分所有による複合形態と複合の経緯--学校と地域施設の複合化に関する研究-1-
  • タテモノ クブン ショユウ ニ ヨル フクゴウ ケイタイ ト フクゴウ ノ ケ

この論文をさがす

抄録

The purpose of this paper is to clarify the present situation and problems concerning .complex types of schools and communities owned one building. Based upon the main findings, it is pointed out that complex of a school and welfare facility for elderly people .is increasing and that such multi-functioned buildings tend to be designed with the intention of architectural unity. Moreover, as a result of analyzing processes of complex, we would conclude that school buildings can be changed into complex facilities on the occasion of reconstruction and that difficulty in acquiring sites for hew community facilities is one of the primary factors of complex.

収録刊行物

被引用文献 (10)*注記

もっと見る

参考文献 (8)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ