書誌事項
- タイトル別名
-
- THE SUBJECTS OF EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR SPECIAL NEEDS EDUCATION SEEN FROM TEACHERS
- 教職員からみた重度重複障害のある児童生徒の教育環境整備課題 : さいたま市立さくら草特別支援学校を事例として
- キョウショクイン カラ ミタ ジュウド チョウフク ショウガイ ノ アル ジドウ セイト ノ キョウイク カンキョウ セイビ カダイ : サイタマ シリツサクラクサ トクベツ シエン ガッコウ オ ジレイ ト シテ
- さいたま市立さくら草特別支援学校を事例として
- A case study of the Saitama municipal Sakura-so school for students with profound multiple disabilities
この論文をさがす
抄録
The purpose of this paper is to discuss about the subjects of educational environment for special needs education. Conducting a case study at the Saitama Municipal Sakura-so School for students with profound multiple disabilities, we grasped the problems and those of the reasons about the school facility for the students by performing hearings and questionnaires survey targeting the teachers.<br> Some issues regarding usability of this facility, even newly-built, were cleared. We showed how to relate the school planning to educational needs, assisting methods, characteristics of the disabilities, and the security and safety for students.
収録刊行物
-
- 日本建築学会計画系論文集
-
日本建築学会計画系論文集 81 (720), 303-313, 2016
日本建築学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679756181248
-
- NII論文ID
- 130005128242
-
- NII書誌ID
- AN10438548
-
- ISSN
- 18818161
- 13404210
-
- NDL書誌ID
- 027083563
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可