Development of “Learning Icons”and Evaluation of Their Effectiveness in Communicating Class Agendas to Students and Teachers
-
- MITSUI Kazuki
- Graduate School of Instructional Systems, Kumamoto University Taipei Japanese School
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 学習の見通しを持たせる「学習アイコン」の開発と評価
- ガクシュウ ノ ミトオシ オ モタセル 「 ガクシュウ アイコン 」 ノ カイハツ ト ヒョウカ
Search this article
Description
<p>本研究では,小学校の授業において学習の見通しを持つために開発した「学習アイコン」について報告し,児童・教師の評価を通してその効果を検証した.「学習アイコン」とは,授業の流れを視覚的・直感的に理解できるように,授業の流れをアイコンにして提示するためのツールである.アンケート調査の結果から,学習アイコンを使うことで,児童や教師は学習の見通しが持ちやすくなる可能性が示唆された.</p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 41 (Suppl.), 057-060, 2018
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680205349888
-
- NII Article ID
- 130006407776
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 028862020
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed