An Evaluation of Collaborative Learning on Blended-Learning in Higher Education Alliance

  • MORI Yuki
    Faculty of Human Sciences, Waseda University
  • SUEMOTO Tetsuo
    Center for Research and Development of Higher Education and University Extension Oita University
  • YAMASHITA Shigeru
    Center for Research and Development of Higher Education and University Extension Oita University
  • OZAWA Shigeto
    Faculty of Human Sciences, Waseda University

Bibliographic Information

Other Title
  • 大学間連携における学生交流型授業を導入したブレンディッドラーニングの交流促進評価
  • ダイガク カン レンケイ ニ オケル ガクセイ コウリュウガタ ジュギョウ オ ドウニュウ シタ ブレンディッドラーニング ノ コウリュウ ソクシン ヒョウカ

Search this article

Abstract

ブレンディッドラーニングの効果的な導入でeラーニングの受講生の交流が促進され,学習の促進が期待される.本研究では,受講生間の交流促進のために,大学間連携授業にブレンディッドラーニングを導入し,対面授業で所属や受講形式の異なる受講生を交流させる学生交流型授業を実施した.その結果,授業として高い満足度を得たことが示唆され,その要因の1つに学生交流型授業が挙げられることが分かった.また,学生交流型授業により受講生間の交流が促進されたことが明らかになった.

Journal

References(4)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top