An Evaluation of Collaborative Learning on Blended-Learning in Higher Education Alliance
-
- MORI Yuki
- Faculty of Human Sciences, Waseda University
-
- SUEMOTO Tetsuo
- Center for Research and Development of Higher Education and University Extension Oita University
-
- YAMASHITA Shigeru
- Center for Research and Development of Higher Education and University Extension Oita University
-
- OZAWA Shigeto
- Faculty of Human Sciences, Waseda University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 大学間連携における学生交流型授業を導入したブレンディッドラーニングの交流促進評価
- ダイガク カン レンケイ ニ オケル ガクセイ コウリュウガタ ジュギョウ オ ドウニュウ シタ ブレンディッドラーニング ノ コウリュウ ソクシン ヒョウカ
Search this article
Abstract
ブレンディッドラーニングの効果的な導入でeラーニングの受講生の交流が促進され,学習の促進が期待される.本研究では,受講生間の交流促進のために,大学間連携授業にブレンディッドラーニングを導入し,対面授業で所属や受講形式の異なる受講生を交流させる学生交流型授業を実施した.その結果,授業として高い満足度を得たことが示唆され,その要因の1つに学生交流型授業が挙げられることが分かった.また,学生交流型授業により受講生間の交流が促進されたことが明らかになった.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 35 (Suppl.), 161-164, 2011
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680206585984
-
- NII Article ID
- 110009327528
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 023515946
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed