情報のハブを利用した危機対応についての一考察 : D社の事例をもとに(<特集>リスクと情報経営)

  • 高田 朝子
    法政大学大学院イノベーション・マネジメント研究科

書誌事項

タイトル別名
  • Transforming Crisis Prone Organization in Japan : A Case Study of the Electronic Manufacturer(<Special Issue>Risk and Information Management)
  • 情報のハブを利用した危機対応についての一考察 : D社の事例をもとに
  • ジョウホウ ノ ハブ オ リヨウ シタ キキ タイオウ ニ ツイテ ノ イチ コウサツ : Dシャ ノ ジレイ オ モト ニ

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説明

A business crisis can be anything that can negatively effect to a company's reputation and continuance. After a research of D-company, revived from Hanshin Earthquake, we found the effectiveness of the hub, communication network across sections within the organization. As a result of analysis, it was revealed that the hubs had collected a variety of information and made themselves information sources sending out three kind of information: one is "information on what situation they are in" "information on the procedure of what to do", and the other is "analyzed information ".

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