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- Mizuno Makoto
- School of Commerce, Meiji University
Bibliographic Information
- Other Title
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- マーケターが見るビッグデータの夢はかなうか?
- マーケターが見るビッグデータの夢はかなうか? : トップダウン発想 vs. ボトムアップ発想という視点
- マーケター ガ ミル ビッグデータ ノ ユメ ワ カナウ カ? : トップダウン ハッソウ vs. ボトムアップ ハッソウ ト イウ シテン
- Comparison of Top‑Down Thinking and Bottom‑Up Thinking
- ――トップダウン発想 vs. ボトムアップ発想という視点――
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Description
This paper discusses the importance of bottom-up thinking in the recent marketing environment requiring the full utilization of Big Data. Firstly, the paper examines the history of data analyses for marketing practices. Secondly, it points out the general misunderstanding of the Big Data usage. In addition, it explores a desirable spiral between the two approaches toward the coevolution of Big Data and marketing by comparing the approach of top-down thinking with that of bottom-up thinking.
Journal
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- Organizational Science
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Organizational Science 48 (4), 35-46, 2015-06-20
The Academic Association for Organizational Science
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390282680487121920
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- NII Article ID
- 130005144619
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- NII Book ID
- AN00135007
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- ISSN
- 2187932X
- 02869713
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- NDL BIB ID
- 026620710
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
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- Abstract License Flag
- Disallowed