SHEAR STRENGTH OF REINFORCED CONCRETE LINEAR MEMBERS WITH VARIABLE EFFECTIVE DEPTH

  • SAITO Keiichi
    社団法人土木学会 ジェイアール東日本コンサルタンツ (株) 東北支店 東北大学大学院工学研究科博士課程
  • ISHIBASI Tadayoshi
    社団法人土木学会 東日本旅客鉄道 (株) 建設工事部
  • IRYO Omi
    社団法人土木学会 東日本旅客鉄道 (株) 建設工事部
  • TAKEDA Mitsuhiro
    社団法人土木学会 東北学院大学工学部土木工学科
  • AKIYAMA Mitsuyoshi
    社団法人土木学会 東北大学大学院工学研究科土木工学専攻
  • SUZUKI Motoyuki
    社団法人土木学会 東北大学大学院工学研究科土木工学専攻

Bibliographic Information

Other Title
  • 有効高さが変化するRC棒部材のせん断耐力評価に関する実験的研究
  • ユウコウ タカサ ガ ヘンカ スル RCボウ ブザイ ノ センダン タイリョク ヒョウカ ニ カンスル ジッケンテキ ケンキュウ

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Abstract

This study makes clear the way of calculation for the shear strength of an RC member with a large angle, which is used in Reinforced Concrete (RC) rigid-frame viaducts and box-culverts.<br>According to the current Specifications by the Japan Society of Civil Engineers, only one-thud of the horizontal part of the haunch is to be included as effective for calculating the strength. However, this way of calculation is not well-founded, and is felt to be unrealistic based on the authors' experience in railway constriction. In order to establish the actual shear strength, experiments were carried out by using forty-three RC member models with haunches that have various sizes and shapes.<br>From the results, a proposal was derived for the calculation of the shear strength of RC members with various effective depths.

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