歩車のオキュパンシー指標の提案と住区内街路計画への適用

  • 塚口 博司
    社団法人 土木学会 大阪大学 工学部土木工学科
  • 毛利 正光
    社団法人 土木学会 大阪大学 工学部土木工学科

書誌事項

タイトル別名
  • OCCUPANCY INDICES AND ITS APPLICATION TO PLANNING OF RESIDENTIAL STREETS
  • ホシャ ノ オキュパンシー シヒョウ ノ テイアン ト ジュウク ナイ ガイロ

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抄録

In the planning of residential streets in built-up areas, traffic management technique is essential. Especially in the areas where land readjustment has already put into practice, since fundamental improvement of streets is quite difficult, it is important to assign properly existing space to each transportation means.<br>From this point of view, by modefying the ordinary occupancy concept in traffic flow, this study proposes new occupancy indices for pedestrians, cycles and vehicles, in order to consider the suitable spatial assignment for individual means. Moreover, the paper shows the examples of applying these indices for the planning of residential streets.

収録刊行物

  • 土木学会論文集

    土木学会論文集 1987 (383), 141-144, 1987-07-20

    公益社団法人 土木学会

被引用文献 (2)*注記

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