- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
The research of the pulse-taking method of the consumer by the topic extraction of the blog
-
- Anzai Hiromi
- The University of Aizu
-
- Naruse Keitaro
- The University of Aizu
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ブログのトピック抽出による消費者の動向調査法の研究
Description
近年ブログが急速に普及してきている。それにより個人の情報発信が容易になり、多くの情報が溢れるようになった。つまりブログには多くのユーザ(消費者)の意見が含まれていることから、マーケティングの分野でも有用な情報源として注目を集めている。そこで本研究は、ブログからある検索語におけるトピック抽出を行うことで、消費者の興味や動向の傾向を抽出する方法を提案する。
Journal
-
- Proceedings of JSPE Semestrial Meeting
-
Proceedings of JSPE Semestrial Meeting 2008S (0), 979-980, 2008
The Japan Society for Precision Engineering
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680629146880
-
- NII Article ID
- 130005029398
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed