知識の物理世界での実践を通して他者との議論を促進するグループ学習支援システム

書誌事項

タイトル別名
  • A Group Learning Support System for Promoting Discussions by Allowing Learners to Use Knowledge in a Physical World
  • 知識の物理世界での実践を通して他者との論議を促進するグループ学習支援システム
  • チシキ ノ ブツリ セカイ デ ノ ジッセン オ トオシテ タシャ ト ノ ロンギ オ ソクシン スル グループ ガクシュウ シエン システム

この論文をさがす

抄録

A traditional teaching method is useful in that it can effectively transfer knowledge from teachers to students. However, in this method, students are regarded as passive recipients of knowledge, and they are not well motivated for and engaged in their learning. CSCL (Computer Support Collaborative Learning) , that has begun to attract considerable attention recently, is aimed at raising motivations by allowing learners to discuss and interact actively. This paper proposes a system that integrate physical and virtual worlds with advanced information technologies. The system is used for supporting group learning. An example of practice in an elementary school is also described.

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 26 (1), 34-41, 2002

    一般社団法人 日本科学教育学会

被引用文献 (4)*注記

もっと見る

参考文献 (10)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ