e-Learningを意識したコースウェア設計の考え方
書誌事項
- タイトル別名
-
- On Effectiveness for e-Learning Courseware Design
この論文をさがす
説明
For autonomous learners of Japanese language, especially for the overseas' residents, speaking is the most difficult skill to develop when learning through Internet or e-Learning. The authors, Japanese language teachers and the Information Scientists, propose the effective courseware design for Japanese e-Learning by adopting video-taped class instruction and 3-dimensional video transmission technology. It equips different modules for encouraging learners to speak out-loud, giving confidence on pronunciation and keeping their motivation high.
収録刊行物
-
- 日本語教育方法研究会誌
-
日本語教育方法研究会誌 11 (2), 22-23, 2004
日本語教育方法研究会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680756663168
-
- NII論文ID
- 110009496985
-
- ISSN
- 24239909
- 18813968
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可