書誌事項
- タイトル別名
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- Tire Force Control and Tire Workload Maximization Method for Independent-four-wheel-drive Electric Vehicle
- 4リン ドクリツ クドウ スル デンキ ジドウシャ オ ソウテイ シタ l-Method ニ モトズク タイヤリョク セイギョ ト タイヤ フカリツ サイタイカ
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説明
<p>This paper considers an independent-four-wheel-drive EV to pursue the limit of maneuverability. An effective method of tire force control and maximization of tire workload by controlling slip ratio and tire slip angle is proposed. First, the vehicle model of an independent-four-wheel-drive EV is defined. Next, a simulation of the tire force control is conducted, which shows that the proposed method can maintain the tire workload at 1 for an arbitrary tire force direction. Finally, the effectiveness of the proposed method is verified by simulation and experimental validation using a real EV.</p>
収録刊行物
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- 電気学会論文誌D(産業応用部門誌)
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電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 139 (4), 372-379, 2019-04-01
一般社団法人 電気学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282763118218624
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- NII論文ID
- 130007622162
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- NII書誌ID
- AN10012320
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- ISSN
- 13488163
- 09136339
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- NDL書誌ID
- 029645868
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
- OpenAIRE
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可