マハラノビス距離を用いた軌道回路の状態基準保全に関する考察

  • 志田 洋
    西日本旅客鉄道(株)鉄道本部 技術企画部
  • 二宮 崇
    国立大学法人愛媛大学大学院 理工学研究科
  • 高橋 寛
    国立大学法人愛媛大学大学院 理工学研究科

書誌事項

タイトル別名
  • Study on Condition-Based Maintenance of Track Circuit using the Mahalanobis Distance
  • マハラノビス キョリ オ モチイタ キドウ カイロ ノ ジョウタイ キジュン ホゼン ニ カンスル コウサツ

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説明

<p>The performance ability of a track circuit is important for safety and reliability of railway operation. Therefore, maintenance of the track circuit is based on time-based maintenance (TBM). However, TBM has a problem in keeping excessive maintenance because it is a uniform method that does not consider the environment of individual equipment. In this study, we focus on condition-based maintenance, which monitors the state of individual equipment and maintains the equipment after any abnormal diagnosis of the equipment before a fault occurs. We expect to realize rational maintenance. Therefore, we propose that the Mahalanobis Distance can be used as a threshold value to show the appropriate time for maintenance. Furthermore, we show the possibility of decreasing the maintenance cost by approximately 20%.</p>

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