Usage and Review of Web Conference Systems in Elementary Japanese Education for Traditional and Virtual Classrooms
-
- Fujimoto Kaoru
- 首都大学東京
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 遠隔教育における初級日本語教育でのweb 会議システムの利用とその考察
- 遠隔教育における初級日本語教育でのweb会議システムの利用とその考察--インドとの遠隔対面授業と日本国内の対面授業の比較を中心に
- エンカク キョウイク ニ オケル ショキュウ ニホンゴ キョウイク デ ノ web カイギ システム ノ リヨウ ト ソノ コウサツ インド ト ノ エンカク タイメン ジュギョウ ト ニホン コクナイ ノ タイメン ジュギョウ ノ ヒカク オ チュウシン ニ
- - A comparative of the virtual and traditional classroom in India and Japan-
- -インドとの遠隔対面授業と日本国内の対面授業の比較を中心に-
Search this article
Description
A blended learning process with virtual and traditional classrooms using web conference systems and self-learning using moodle was carried out for students living overseas (in Taiwan, India, and China), who do not have the opportunity to study the Japanese language. A class analysis was conducted, aimed at clarifying the difference between traditional and virtual classes, using a Web conference system. The results show a difference in class activity and conversation between teachers and students.
Journal
-
- Japan e-Learning Association Journal
-
Japan e-Learning Association Journal 11 (0), 12-17, 2011
Japan e-Learning Association
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390285300183727360
-
- NII Article ID
- 130007889719
-
- NII Book ID
- AA11969537
-
- ISSN
- 2434415X
- 13490192
-
- NDL BIB ID
- 11208320
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed