-
- 藤本 かおる
- 首都大学東京
書誌事項
- タイトル別名
-
- Usage and Review of Web Conference Systems in Elementary Japanese Education for Traditional and Virtual Classrooms
- 遠隔教育における初級日本語教育でのweb会議システムの利用とその考察--インドとの遠隔対面授業と日本国内の対面授業の比較を中心に
- エンカク キョウイク ニ オケル ショキュウ ニホンゴ キョウイク デ ノ web カイギ システム ノ リヨウ ト ソノ コウサツ インド ト ノ エンカク タイメン ジュギョウ ト ニホン コクナイ ノ タイメン ジュギョウ ノ ヒカク オ チュウシン ニ
- - A comparative of the virtual and traditional classroom in India and Japan-
- -インドとの遠隔対面授業と日本国内の対面授業の比較を中心に-
この論文をさがす
説明
A blended learning process with virtual and traditional classrooms using web conference systems and self-learning using moodle was carried out for students living overseas (in Taiwan, India, and China), who do not have the opportunity to study the Japanese language. A class analysis was conducted, aimed at clarifying the difference between traditional and virtual classes, using a Web conference system. The results show a difference in class activity and conversation between teachers and students.
収録刊行物
-
- 日本e-Learning学会誌
-
日本e-Learning学会誌 11 (0), 12-17, 2011
特定非営利活動法人 日本e-Learning学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390285300183727360
-
- NII論文ID
- 130007889719
-
- NII書誌ID
- AA11969537
-
- ISSN
- 2434415X
- 13490192
-
- NDL書誌ID
- 11208320
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可