書誌事項
- タイトル別名
-
- A Learner Oriented Study on Teaching of Literature : Some Considerations on Teacher's Interpretations of ""TOROKKO (tramcar)"" (Ryunosuke Akutagawa)
- ショウセツ キョウザイ ノ ヨミ ニ カンスル ガクシュウシャロンテキ ケンキュウ トロッコ アクタガワ リュウノスケ ノ バアイ
この論文をさがす
説明
This research clarified conceived learners in teacher's interpretations. Three patterns of interpretation processes that were recursive reading of Ryohei's personality between two times in his childhood and adulthood, reading as different roles among teacher and learners, and reading through expanding sympathy with Ryohei was pointed out as the result of considerations. Then author have revised conceived learners by focusing on narrator.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 51 137-146, 2003-03-28
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699829399808
-
- NII論文ID
- 110000971497
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/16184
-
- NDL書誌ID
- 6499283
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可