Bibliographic Information
- Other Title
-
- 中学校・高等学校におけるアクティブ・ラーニングの類型と実践的課題
- チュウガッコウ ・ コウトウ ガッコウ ニ オケル アクティブ ・ ラーニング ノ ルイケイ ト ジッセンテキ カダイ
Search this article
Abstract
The current paper sought to analyze policy trend of Active Learning, to clarify the practical purpose and issues on Active Learning, and describe types of Active Learning in high school and junior high school. The types of Active Learning is analyzed from three perspectives of reforms including school curriculum, teaching method, and learning method. For the practice by Active Learning, it will be the key issue on which perspective is emphasized.
Journal
-
- 学校教育実践学研究
-
学校教育実践学研究 23 57-64, 2017-03-22
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699834375808
-
- NII Article ID
- 120006221929
-
- NII Book ID
- AN10491493
-
- DOI
- 10.15027/42773
-
- NDL BIB ID
- 028286994
-
- ISSN
- 1341111X
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Allowed