書誌事項
- タイトル別名
-
- Learning Support for School Children with Math Diffi culties: How to improve the ability to solve math word problems and self-efficacy
- サンスウ ノ ガクシュウ ニ ツマズキ ノ アル ジドウ ニ タイスル ガクシュウ シエン : ブンショウ ダイ カイケツリョク ト ジコ コウリョクカン ノ コウジョウ
この論文をさがす
説明
This case study focused on the acquisition of an appropriate problem-solving strategy. Learning support based on cognitive counseling was carried out with a sixth grade elementary school child who had difficulty solving math word problems. As a result of the cognitive counseling sessions, he can now constitute a mental model from sentences using diagrams. His self-efficacy for mathematics was also enhanced.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 66 1-7, 2017-12-22
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699834771072
-
- NII論文ID
- 120006394783
-
- NII書誌ID
- AA11618554
-
- ISSN
- 13465546
-
- DOI
- 10.15027/44759
-
- NDL書誌ID
- 028795086
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可